Wat vinden bezoekers écht van Effenaar? Dat wilden we weten en dus lieten we opnieuw een onafhankelijk onderzoek uitvoeren onder ons publiek. Markteffect, een strategisch onderzoeksbureau, sprak honderden bezoekers over hun ervaring. Wat spreekt bezoekers aan? Waar zit ruimte voor groei? En, waarom blijven mensen terugkomen? De resultaten geven ons waardevolle inzichten én een flinke dosis motivatie.
De highlights
- Bezoekers beoordelen Effenaar met een rapportcijfer van 7,9. Een mooie stijging ten opzichte van vorig jaar.
- De Net Promoter Score (NPS) is +42; uitzonderlijk hoog vergeleken met het culturele gemiddelde van rond de +10.
- 89% van de bezoekers zegt: ik kom zeker of waarschijnlijk terug.

Bezoekers omschrijven Effenaar als gezellig en toegankelijk, met mooie, ruime zalen en een programma dat verrast: divers, vernieuwend én inclusief. Ook het geluid in onze zalen wordt als uitstekend ervaren. Mooie complimenten en precies de waarden waar we als Eindhovens podium voor willen staan.
Ruimte voor verbetering
Natuurlijk zien we ook waar het beter kan! Bezoekers noemen onder andere de beperkte parkeergelegenheid, de kale aankleding van de zaal, drukte bij de garderobe door ons lockersysteem en de toegankelijkheid voor mindervaliden. We luisteren en handelen.
Na de zomer introduceren we een nieuw, gebruiksvriendelijk lockersysteem. Ook werken we achter de schermen aan een prettigere entree, heldere routing, betere toegankelijkheid en een spannende visuele upgrade van de Grote Zaal, hierover later meer! Stap voor stap maken we de beleving nog sterker.
Thanks voor al jullie input, we hebben er écht wat aan!
Want jullie betrokkenheid helpt ons verder. Effenaar maken we samen, avond na avond, show na show. Op naar nog meer muziek, meer beleving, en een nóg betere Effenaar.